perjantai 15. toukokuuta 2015

Opetus tässäkin päivässä! 14.5

Missiona oli nyt pikaseen suorittaa toi avo ja that's it tokokisojen osalta hetkeen. No, tänään oli koe vol2. Lohjalla jonne päästiin peruutuspaikalle varasijalta. Alunperin halusin tänne siksi, kun kyseessä oli hallikoe. Tuomarina Harri Laisi.

Aamulla ennen kokeeseen lähtöä erehdyin (jälkikäteen ajateltuna tämän pitikin mennä näin!!) ottamaan himassa sisällä kaket ja voi elämäni kevät...jumitus! Ja ai, että mulla meni kuppi nurin - en raivonnut koiralle tms. vaan lapaset naulaan olo tuli! Mä olin lähdössä puolentoista tunnin ajomatkan päähän tokokokeeseen ja toi apina jumittaa nyt kaukoissa!! En todella halua lähteä tonne asti liikkeitä nollailemaan! Kyllä hän siinä sit jotain yritti, kun jatkettiin tekemistä, mutta lopulta kun katoin koiraa turhautuneena ja kettuunnuksissani hän päätti lähteä makkariin mökkiinsä. Great - koirakin pakenee jo paikalta!

Hetken vetelin henkeäni ja päätin, että tää homma selätetään! Mentiin ulos riekkumaan ja siellä kaket - alko toimimaan ja palloa kovasti palkaksi!

Markolle lähtiessä sanoin et nyt lähetään sen verran ajoissa, et haluun käydä hallilla ottaas hypyn kerran kanssa... No, hallille mentiin, kaivoin hypyn esiin pikana ja suoraan hommiin - mitenkään herättelemättä koiraa tms.!

Hän tuli nätisti sivulle, käskytin hypyn - hyppäs ja saman tien takas. Taas mä katon koiraa huuli pyöreenä suu auki tyyliin "mitä v***ua sä teet?" ja hän tajus mokanneensa - olisi halunnut poistua hallista! =o
Totesin et jaahans, nyt riekutaan tovi ja kierretään tolppaa ja kirmataan pallon perässä yms... eihän tää nyt voi näin mennä! Koiran paine laukesi ja saatiin hypyllä onnistuneita suorituksia muutama!

Mä tajusin tässä yhteydessä, että olin niin stressaantunut kokeeseen menosta ja halusta onnistua saamaan sen ykköstuloksen, että aiheutin koiralle tuollaista käytöstä. En mä raivoinnut, joka olisikin ollut enemmän sitä minua, vaan olin ihan tyystin erilainen - tuijotin koiraa pettyneenä, äimän käkenä niinkuin sanotaan =) .. hei haloo-tyyliin! En osaa edes kuvailla millanen olin!

Tuntu, että tässä oli muutakin takana, eilen todella paska olo koko illan! Ihan 100% varma että kiipeksi tulossa ja toive vain että ei torstaina! Ja tämä aamukaan ei kyllä alkanut hyvin! Mutsi soittaa klo 7.00 aamulla, kun mä oon ihan täydessä unessa, että Intolla meni lasinsiru jalkaan. Ja tottakai juuri pyhäpäivänä!!! Milloinkas muulloin jos kerran tämänkin piti tapahtua?! =) Ennen kasia mutsi oli koiran kanssa jo meillä ja yritin ottaa sirua pois tuloksetta.. Ennen 9.00 oltiin puolestaan jo Saarella päivystyksessä jossa sitten nukuttivat koiran jne.. Loppu hyvin kaikki hyvin tässä tarinassa!!  Onneksi!





Ajomatkalla Lohjalle sanoin Markolle, että ei tää voi tällästa olla! Ihan kipeetä!! Nyt vedetään ilon kautta, kävi miten kävi!! Yhtään liikettä en koepaikalla tee! Riekutan vaan koiraa ja nostatan virettä! Iloitaan ja nautitaan!!
Automatkalla nukuin pitkän tovin!

Koepaikalle tullessa mieli oli huomattavasti parempi ja luottavaisempi!!! Todella! Vähän kyllä jännitti.

Ilmota piti klo 13.00 mennessä ja me oltiin siellä 12.50. Kokeen piti alkaa 13.30, mutta sanoivat että aloitetaan 13.10. Hyvä näin, eipähän tarvinnut turhia siellä patsastella! Kerkesin vähän lenkittää Himoa ja riekkua sen kanssa ennenkuin alkoi kaikkien koirien paikkamakuu. Kolme ryhmää ja me ekassa 4 koirakon ryhmässä. Hippiksellä 1 koira molemmin puolin.. Paikkamakuu meni hyvin!

Muiden paikkamakuun aikana koira oli välillä autossa ja väillä leikitin sitä. Muitten liikkeitten osalta olimme suoritusvuorossa kolmantena. Oikein hyvä paikka! Ennen halliin menoa otin vain tosi vähän seuruuta namipalkalla.

Liikkeitten suoritusjärkkä ei ollut arvostelulapun mukainen vaan alotus olikin hypyllä. Tässä himpun tuli ajatuksiin että jaahans, kuinkahan käy?! Piti vaan yrittää nollata pää, mutta pelko epäonnistumisesta sai mut vaan hätäilemään käskytyksessä. Eka "istu"-käsky tuli aivan liian hätäseen ja koira ei istunut. Tokalla käskyllä istui nätisti ja loppu hyvin! Sit hiipi ajatuksiin, että kuinkahan paljon vaikuttaa kaikkeen.. taas itselle ajatusten syöttöä - UNOHDA!! Ihan ei viesti mennyt perille vaan seuraavassa liikkeessä joka oli liikkeestä maahan meno, mä en muistanut pysähtyä lainkaan...tivakasti tuli käsky liikkurilta - "pysähdy!" NOLOO! Onneksi tämän jälkeen homma alkoi rullaamaan!! =) Ja jälkikäteen on taas hyvä viisastella - onneksi nuo molemmat kauhun liikkeet eivät olleet siellä lopussa vaan yksi oli jo heti poissa pelistä! =)

Seuruu oli Himon tasoista, huonoa. Nouto ihan ok, ekalla ei saanut kapulaa suuhun vaan teki toisen yrityksen, mutta muuten toimi hienosti! Liikkestä seisominen hyvä ja eritoten meijän heikkous luoksetulon stoppi oli HYVÄ!! Saatin siitä 10!
Kaukot oli vikat.. syke kohosi kun koira vain hasteli minun jätettyäni sen (sijaistoimintoja), mutta niin vaan oli käskettävä hasteleva koira istumaan ja se NOUSI!!!! Wohoo!! Mulla tuli varmaan niin aito hymy kasvoille, kun vain voi tulla ja koiran tekeminen senkuin vain parani. Koko homma kun oli ohi, mä vaan aattelin, että älä anna sen hypyn pilata tätä hommaa pliis, anna meille ykköstulos, et ei tarvii itteensä ja koiraa kiusata näillä kokeilla hetkeen! =)

Tulosten tullessa taululle olin taas äimän käkenä, nyt puolestaan positiivisesta yllätyksestä. 188 pistettä ja jihaa se YKKÖSTULOS ja keposaan!! Sit koirakko koirakon perään suoritti ja kukaan ei yltänyt meitä ylempiin pisteisiin! Hippis voitti! *sata sydäntä* Mut mun täytyy kyl sanoa, et mua vähän hävetti mennä palkintojen jakoon.. =) Tavan tokotollo oli taas liikenteessä.

Ainiin ja alussa kysyttiin koiran korkeutta. En mä sitä tiedä, sanoin että aksassa on vaan todettu maksiksi. Nolotus! Tämä kysymys liittyi siis hyppykorkeuteen.. Sanoin, vaan että edellisessä kokeessa hyppäsi ton korkusta mikä siellä oli valmiina.. Nolotus! Kehottivat mittamaan!
Mä oon kyl sellanen torvi tuolla tokossa että! Hävettää, ihan todella!

Päivän opetus oli se, että ei pitäs olla niin nipo kaikkeen tekemiseensä! Mutta, kun mä vaan oon sellanen! Jos tehään niin sit pitäs tehä täydellisesti! Suorittaa!! Ja hei haloo, jos luontokappaleen, eläimen kanssa ollaan tekemisissä niin kaikki ei aina vaan mee niinku strömssöössä! =D Mutta jospa mä nyt vähän oppisin höllentämään nyörejä?!

Mulla oli toinenkin koepaikka varattuna ja maksettuna. Tuo koe olisi la 16.5, mutta me jätämme sen nyt väliin... =)

Hippis oli kyllä taitava tänään, kuskin pää ei vaan meinaa kestää tokokisattelua! =) Mutta jatkossa pyrimme kisaamaan pipon nyörit löysemällä ja menemään ilon kautta. Koirakin uskaltaa tehdä ja tekee ilolla. =)

Onneksi videolta näkee, että se sentään heiluttaa häntyliä siellä aika-ajoin! =)


Kuvasta näkyy pisteet! En tiedä onko ansaitut vai lahjaksi saadut? Mä oon ainakin kovin tyytyväinen!! Mulle kun on luotu kuva, että ko. tuomari pisteitä "lahjottelee", mutta tiiä sit.. Ei toi videolta toi meno onneksi niin kamalalta näytä - toisin kuin millainen tunne itselle hommasta jäi! Paikkiksen sumea video.

OPPIA IKÄ KAIKKI! Nim. naurettava persoona!

Nyt saa luvalla tulostaa voittajan liikkeet uusilla säännöillä itselle ja aletaan opettelemaan niitä. Minkäänlaista aikatavoitetta ko. luokan kisaan osallistumiseen en laita!! Osallistutaan jos osallistutaan ikinä - katotaan miten jutut opitaan! =D Tarvitaan joltain aika paljon neuvojakin...  =D

Voi voi, kyllä sitä voi pieni ihminen tuntea itsensä tyhmäksi kaiken jälkeen. =) Hassu tuo pääkoppa.. miten se meitä vie... Mutta positiivista on, että tajuaa edes jotain jälkikäteen ja pyrkii ottamaan opikseen!

Päivän tunne - häpeä! =)

Mun kisakamut!

















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti