sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Pidän kiinni kriteereistäni! 3.4

Kävästiin Purinalla pääsiäiskisoissa kahden startin verran. Hyppäri ja aksa. Hyppäri ekana ulkona.
Rata oli mukavanoloinen, mutta kenttä märkä. Oma pössis radalle lähtiessä ei mikään mulle paras. =) Ja tämänhän tajuaa aina vasta jälkikäteen. Jotain "mörköjä" oli kait kuupassa sen suhteen, että nyt oltiin ekoissa olevinaan "kunnon" aksakisoissa kolmosissa. Ihan kun Porvoot ei ois ollu..  Normi agrella ei siis radalle lähetty..

Rata kuitenkin alko meiltä ihan hyvin! Päätin, että koira saa luvan jarruttaa kakkoselle ja sen kans teki! Jes!
Sit tuli kohta jonka koin radan haasteellisimmaksi - putkesta hypyn kautta putkeen meno... =) Alla olevassa videossa.  Mä aattelin, että pakko keretä survomaan koira putkeen, kun on sellanen kulma, että menis helposti ohi. Mutta toisin kävi, kiersi perkule koko putken. =) Tää ei tullu mulle edes pieneen mieleen, et näin vois käydä!  Kerkesin siinä tohinassa kuitenkin aatella pelastuksia ja sitä et ei tosta kieltoa tuu. Sain koiran kuitenki oikein putkeen, mutta sit oma sijainti oli ihan paskaa kepeille menoa ajatellen ja koira väärin sisään ja sit sohellettiin. Kait hyllyn verran jos tässä, mutta viimeistään hyl tuli lopussa kun lähin soveltaa tekemistäni.. Huoh! Näistä jää aina niin kovin hyvä mieli, mutta ollutta ja mennyttä -  no can do!! =D

 

Mä ihmettelen tosta tullutta kieltoa - olis kiva ymmärtää millä perusteella se tuli.
Mutta näin siis kävi monelle ja tuomio sama!


Sisällä ollut aksarata näytti haasteelliselta! Totesin vaan Heidille "mitä vaikeempaa sen parempi mä oon!" =D Itsevarmaa, eikö? =) Mut mä keskityn paremmin silloin! Kauheet korvien puristelut ennen rataa ja hyvällä pössiksellä hommiin! Puomin ja sen jälkeisen elämän päätin ottaa varman päälle ja se näkyy ajassa, mutta so! Me keretään vielä kirmailla vauhdikkaastikin. Koira toimi hyvin ja meno tuntui hyvältä! Yhessä kohdin meinas hukkua rata ja se tosin kyrsii mua, mutta siitä ei ollut näkyvää haittaa - ajauduin vain liian pitkälle. =) Mulla on hieno koira!! Taso tuolla makseissa on äärimmäisen kova, jos olis aina voittohaku päällä pitäs kontaktit vetää ihan herran haltuun tyylillä - ja mä en haluu! =(

Nolla rata (Ihme kyyryohjausta?!)

Alun otin kisaradalla siis noin, mutta pohdin pakkovalssia kepeille myös. Mennen siis sinne valmiiksi. Tämä onneksi päästiin kokeilemaan kisojen loputtua ja ei ongelmaa. Olis voinut tehdä niinkin! Hyvä tietää!

Yasmin Eklundin ottamia kuvia kisoista:







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti