maanantai 30. maaliskuuta 2015

Q-päivä, Lahti 29.3

Elikkäs Q-päivää oltiin viettämässä Lahdessa A-qilityllä, koutseina Oili (toko) ja Pete (aksa) Huotari. =)
Paikalla Karmiwan & Tronicin Q pentuja.

Karmiwista paikalla 4.
 Devin, Qra, Ink the mama, Jossu ja Himo

 Sisko ja sen "veli". Jossu on niin tyttöpoika - siitä siis tämä heitto! =)



Anna&Devin, Hannamari&Qra, Heidi&Ink, Katja&Jossu ja me

Hippiksen kanssa meillä päivä alko aksalla. Petellä siellä vauhdikas 25 esteinen hyppäri. Videosta näkee oikeestaan kaiken.. Mä oon äärimmäisen iloinen, että sain olla oma itteni - tehtiin aksaa meijän tavalla! Muitten kohdalla saattoi olla toisin. =) Kaitpa mulla on niin pinttyneet tavat tai sit koutsi katsoo pääsevänsä helpomalla kun antaa mun suhaa tavallani. =D Pete on mukava kouluttaja ja ei tyhjin käsin tarvinnut kotiin lähteä!! Sain rytmitykseen niin hyvät neuvot että sisso! Varmasti otan käyttöön niin omiin koulutuksiin kuin omaan tekemiseenikin! 

Sitten oli tokon vuoro. Mä niin aattelin että meijän ajassa kerkee vaikka ja mitä, mutta toisin kävi.=) Meni koko aika sitten lähestulkoon seuruuta fiksatessa. Jokunen stoppi otettiin ja Oili teki niitä myös Himon kanssa..sille namia heitellen. 
Mä kerroin alkuun olevani ihan noviisi, mutta musta tuntu et Oili tajus vasta loppupuolella oikeesti kuinka tollo lajin suhteen olen! =)
Myös koulutussuhteemme kärsi omalta osaltani vähän heti, kun hän sanoi mulle "älä ole niin vihainen käskytykseltäsi - ei mitään kersanttimeinikiä" Huoh! Mä olen mikä olen!! Enkä siinä tilanteessa ollut pisaraakaan vihainen! Tää vaan nostattaa mun karvat pystyyn - neljäkymppisenä on vähän vaikee alkaa itteään muokkaamaan, mutta onneksi mä saan valita sellaiset treenarit joiden seurassa tunnen oloni mukavaksi ja minun ei tarvitse olla muuta kuin olen. 

Ja älkää nyt käsittäkö väärin!! Mä sain Olilita äärimmäisen hyviä neuvoja ja olen menossa uudestaankin. =) Jahka hän vaan tajusi millä tapaa mulle pitää hommat kertoa ja mä tajusin kysyä. 
Mutta asian ydin oli siis se seuruu - kertoa koiralle, että ei ole lupa katsella ympärilleen seuruussa tms. luovuttiin pelkästä opetuksellisesta ajatuksesta, että tehdään seurussa kontaktin pito kannattavaksi palkkauksen avulla. Mun pitää kieltää ei sanalla tjs. koiran katseleminen muualle. Treenata häiriön alla.  Ja toki kehua kun pitää kontaktin "hieno seuraa" jne.. en jaksa yksityiskohtasemmin selitellä! 

Luoksarissa stoppia terävämmäksi - nyt lähietäisyydeltä palkkailemalla heitetyllä namilla...

Tänään myös vahvistu se, että toi tokohifistely ei oo mua varten. Tokoilen joo, mutta omalla tavallani ja tasollani! Saavutetaan lajissa mitä saavutetaan (nyt jo saavutettu enemmän kuin koskaan saatoi uskoa/toivoa/edes ajatella!), mutta jyystämään en rupee. Ei oo mua varten! =D Toikin pitää tehdä ilolla ja räväkkyydellä.. ei jopa äänen sävyä hinkkaamalla! Ja tää nyt on sit huumorilla kirjotettua ei mitään skitsoomista, luetusta kun voi tehdä omat johtopäätöksensä! =)

Oli äärimmäisen mukava päivä!!

Ainii ja lopussa meillä oli aikaa hengailuun, otettiin ryhmäkuvia jne ja mä oli niin ylpeä mun koirulista!! Se pysy paikalla kuin täi tervassa siellä mihin se laitettiin vaikka muut sohlas vaikka ja mitä. Tottelevainen taituri!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti