sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Eka ja vika kerta!!!! 26.2

Kun meikäläisen treeneissä tulee virhe ja tekeminen tyssää sen takia, kun mun päähän tulee kesken kaiken juostessa ajatus, että mä en jaksa!!

Treenit meni muuten ihan sairaan hyvin taas (alko tosin löysäillen ekat 4 estettä - uudestaan alkuun), jotaikin kohtia hinkattiin, mm. yhtä takaakierto-persjättöä - oli vaikeikusia keretä alta pois ja koiralla pitää rima ylhäällä. Oli 65 cm,  pakko pikkulhijaa nostella välillä tappiinsa ja siis nytkään ei ollut kaikki tossa korossa.  Loppuun pääsin vielä koittaa rataa nollilla. Mutta esteellä 15 juostessa päähän humpsahti ajatus "mä en enää jaksa" ja hups koira käänty hypyn väärään suuntaa. Kohta mikä ei aiemmin mennyt kertaakaan huonosti tai väärin.
Mua niin vitutti ton jälkeen! Oikeesti!? Mikä vaivaa kun ei jaksa!? ÄRSYTTÄVÄÄ!!!
Jalat ihan tukossa kokoaja ja palautuminen heikkoa!

Nyt oli treeneissä ekaa kertaa sykemittari ja maksimit kävi 181. Kohtuu hitaasti syke palautu normaaliin ja leposykehän mulla on aina ollut korkea ja sekään ei ole muuttunut, eli ylikunnosta emme voi puhua! Ja kuinka voitaskaan kun sohvalla makoilee.. =)

Onhan ton Himon kanssa juokseminen ihan erilaista kun Inton - eli jalat totuttelee uuteen! Ja nyt vasta juostu noita pidempiäkin ratoja ja siis nyt niitä ollaan vasta päästy. Eli kovaa treeniä tulee.. intervallityyppistä, vielä mikä hapottaa. Ja mä oon tosi huono ollut venyttelemään tms, mutta nyt sekin asia on korjattu ja alkaa muutoinkin kunnonkohotuskuuri! Jalathan tässä on kovilla kokoajan - fillaroinnit töihin ja himaan (okei lyhyt matka), koko päivän töissä jaloillaan,  kävelyt koirien kanssa ja juoksut (treenit) Himon kanssa...
Aika on varattuna myös ravintoterapeutille kun normi lääkärintutkimuksissakaan (verikokeet) ei mitään normaalista poikkeavaa näy.

Videota treeneistä ei ole - ei tietenkään just sillon kun sitä ite eniten kaipaisit! Mä oon niin tottunut analysoimaan omat tekemiseni.



2:lle alkuun takaakierto-valssi, ei kerennyt kunnolla neloselle ite. Muutettiin takaakierto-persjätöksi ns. yhdessä liikkelle lähtien - huomattavasti parempi!
4 oli muuri, joka vasemman siivekkeen kautta valssilla. 6.lle pelkkä päällejuoksu ja siitä koira ns kuljettaen 7:lle. Tein ekalla saksalainen ja pakkovalssi yhdistelmällä - ihan helvetin vaikee niinkuin arvata saattoi, mutta toi Juhan vaihtis ei tuntunu alkuun omalta, vaikkakin koira tuli 6.n päällejuoksusta tosi hyvin seiskan linjalle.
8:lle valssi, puomi taakse jättäytyen ja kepeille ns. sylistä ohjaten  =) - en nyt osaa muuten kuvailla eli hyppy 8/19 jäi mun selän taa. 11 - 16 oli helppoa pässinlihaa. Koira hakeutu 14 taakse automaattisesti ja 14-15 väliin perjättö. 15 käännös jenkkikäännöstyyppisesti eli koira itsenäisesti työskennellen ja mä kerkesin siitä jopa liian hyvin putken 16 persjättöön. Joutu oottelees koiraa. Sit oli haasteellinen toi 17 takaakierto - persjättö! Ihan piirroksen osoittamalla tavalla esteet ei olleet koska vein muista poiketen välin 19-22 ohjaten sen kokonaan puomin puolelta. Muut veti leikkauksen 22:lle ja ohjasii siis keppien puolelta. Ekalla kokeilein päällejuoksua 19:sta -> haki kepit. Pakkovalssi-valssi oli paras! 23-24 oli pakko tehän persjättö ja tavallaa mennä törkkäsee kepeille. Ekalla tein valssi siihen väliin ja koira toimi oikein -> otti hypyn matkalla. Sinnehän se rintamasuunta kerkes vilahtaa... =)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti