torstai 18. heinäkuuta 2013

-12,51 ja -2,51 17.7

Kertoo aika paljon nuo ajat kahden eri tuomarin radoista ja ihanneajaoista! =) Tampereella saakka käytiin taas rykäsemässä kaksi rataa. Molemmat hyppäreitä, eka Salme Mujusen tuomaroima ja toinen Kari Jalosen. Mujusen oli taas..en oikeen tiiä kuinka sitä kuvailisi?! Ja siis en nyt tarkota pahalla, ei se ainakaan kauheen vaikee ollu. Olihan siellä niitä mörkö takaakiertoja! Karin rata oli paljon sykkyräisempi. Alla piirrokset.(mun tekemänä!)

MUJUNEN


JALONEN

Taas lähettiin töihin niin, että Into oli tiukan kurin alla, ei leikitty tai haisteltu. Ootettiin vaan. Tylsää koiralle! Surullisen näköinen! =) Ja siis näin molemmille radoille. Ratojen jälkeen kyllä sitten leikitään ja juhlitaan kovin! Molemmissa lähdöissä hiipaili VÄHÄN, jouduin parit odota käskyt latelemaan ja käskemään uudestaan istumaan.

Eka rata meni suht ok, oma fiilis rauhallinen ja teenkin nyt töitä rauhassa este kerrallaan, tosin välillä oon kyllä tällä systeemillä koiran tiellä. Mutta... =) Alun ihmisnuolesta läpi, mutta oma liikekin lähtee siinä ihan väärin! Tyhmä ohjaaja! Kepeille vedolla, jossa mun ei pitäny niitä käskyttää ollenkaan, mutta niin vaan Marko sano, että kerran tai kaksi sanoin Into ja sit heti kepit. Se keppikäsky tulee niin automaattisesti. Vaikka hoin itelleni että et käskytä! =)

Marko sai luotua mulle mörön keppien jälkeisestä tilanteesta. Mä olin aatellut testaavani siihen leikkausta, siis renkaalle, mutta yx höpäsi mulle että ei onnistu, Into lukee väärän pään putkea. Oishan se niinkin voinu olla! =) Jäi nyt sit testaamatta! Valssia testailin tututumisessa renkaalle, kun pääsen kyllä kepeillä hyvin irti, mutta tuntu tosi kököltä vaihtoehdolta. Radalla vedin sitten puolivalssilla. Ok, mutta koiralta heti palautetta epäloogisesta ohjauksesta haukkumisen muodossa! Takaakierroista selvittii hengissä, mutta sittenpä esteellä 17 rapsahti rima alas. Syy? Muuten ihan jees rata, joten nyt siitä rimasta ei pahaa mieltä tullut! Radalla tuli paljon nollia! Inton aika olisi riittänyt vasta johku 13 sijaan...

Jalosen radan alun takakiertoon lähetys tökki. Plaah! Koska mä opin??!! Mutta onnistuneesti kuitenkin. Jatko suju aika näppärästi, tein kaiken ihan niinkuin olin suunnitellutkin esteelle 16 saakka, johon mun piti irrotaa koira ja tehdä siitä suoraan ja sujuvasti persjättö esteelle 17. Jäin siinä irrotuksessa sitten kovin Intoa käskyttämään ja en juossut siihen persjättöön suoraan. Mitään "pahaa" ei kuitenkaan tapahtunut! Puolenvaihto tuli vaan myöhässä ja juuri silloin kuin koira riman päällä. Onneksi kesti! Loppu jees! Tästä siis nolla! Sijoitus taas jotain 12 tai 13. Nollia tuli yllättävän paljon.

Noottia itelle rutkasti siitä, että nollajataus kävi taas jossain vaiheessa rataa mielessä... kepeillä? Saatanan ärsyttävää!! Keskittyis kuski hommiinsa ja jokaisen esteen suorittamiseen este kerrallaan ja ajattelisi tulosta vasta maalissa. ÄRSYTTÄVÄÄ!!!!

Mutta loppujen lopuksi ihan mukiin menevä pv! Videota katsellessani sain hyvän muistutukseni koirani estehakuisuudesta yms ja sitä en nyt kyllä tällä hetkellä ns. hyödynnä / luottaisin koiraani. Se on äärettömän taitava! Mun pitäs luottaa siihen enemmän, antaa sille mahdollisuutta! *sydän* Mutta herätys tämäkin ja taas askel siinä suhteessa eteenpäin!

Niin ja pohjasta en pitänyt! Kova ja irtokiviä päällä, ihan kuin olisi kuulalaakereilla kipittänyt!

Kisavideo..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti