torstai 14. lokakuuta 2010

Inton ekat viikkotreenit Niinun opissa 13.10

Tänään alkoi kauan odotetut viikotreenit Niinun opissa ja upouudessa Sporttikoirahallissa Juvanmalmilla. Mä olin ite koko päivän ihan intopinkeenä tästä hommasta. Ihanaa!! Ja oon edelleen, ei malttas oottaa keskiviikosta toiseen!!
Harjoituksena rata, niinkuin aina tulee olemaan, mutta me menemme osissa, sellaisia esteitä "väistellen" mitä ei vielä mennä. Into oli yllättävän hyvin hommassa mukana vaikka on noin nuori ja oli uusi paikka. Ite vaan olin taas niin hössö. =( Mä tuppaan hössöttämään ton Inton kanssa, mutta kaitpa siitäkin eroon päästään joskus. Sit Niinulta tuli vielä kommenttia, että ohjaan "kauheen" matalana..kyyryssä. Elikkä samaa mitä oli joskus aikoinaan Leevin ja Hugokin kanssa, kun ne oli osaamattomia. Hmm, sitä näköjään taantuu, kun tulee uusi koira kuvioihin, kaitpa tolla paikkaa jotain koiran osaamattomuutta olevinaan.
Rata alko 2:lle takaakierto-päällejuoksulla ja siitä U-putken ekapäähän, josta taas kiertoon 4:lle ja puomin alla olevaan putkeen. Toi setti koiralta ihan jees, ellen olis ite mokannu sitä esim. kakkosen päällejuoksussa hosumalla. =) Niistoon ennen puomia lähti hyvin, kun tein oikein. Sama kohta pyörittämällä ja tosi hyvin käänty, sekä pysy ohjauksessa vaikka oli putken suu lähellä tyrkyllä. Puomia otettiin 2 kertaa (hetsaamalla) ja ne olivat siis 2 ja 3 kerta isolla puomilla Intolla ikinä. Oli aika varovaista menoa. Sit jatkettiinkin esteeltä 9 jonka jälkeen seurasi hypyn leijeröintiä. Oli siis 4 hyppyä vieretysten, joista mentiin eka, kolmas ja neljäs. Ja Into veti sairaan hyvin, ton leijeröinnin, ei kattonu pisaraakaan välissä olevaa hyppyä. Ongelmaksi muodostui rytmitys/ajotus, eli mä en saanut koiraa enään ohjattua kunnolla tolle vikalle hypylle eli 11 ja työntämällä. Ei onnannu sit millään, ehkä kerran ja sekin apupalkalla. =)Koira kesti älyhyvin kyllä toistoja tossakohden! Sit sama kohta niin et valssasin hyppyjen yläpuolella siinä 9-10 välissä ja päällejuoksulla sit 11:sta 12.sta, tää meni laakista hyvin. Tosin AINA mun valsseissa on parantamisen varaa! Ens viikkoa odotellessa....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti