maanantai 12. kesäkuuta 2017

Kisatusta Qralla 5.6

Kaksi rataa Qralla Jäkessä iloisessa vesisateessa.
Hyvä että päästiin vetää nää kisat, koska mulla jäi olo, että yhteistä säveltä ei jau:n kisoista vielä löytynyt. Ja kun kerran SM:ssä ollaan joukkuekisassa, niin pientä luottoa tekemiseen pitäs olla.

Tänään meno oli ihan suht hyvää. Ekalla radalla oli kaikki pahat paikat Qralle (putkista ulostulot) jotka me selvitettiin hyvin. Moka = hylly tuli kohdasta johon vaihdoin ohjauksen tutustumisen jälkeen, toiveena keretä paremmin seuraavaan paikkaan. Mutta Qrapa oli ylikuuliaisella tuulella (kiltti mulle) ja  ei irrotnnutkaan edessä olevaan putkeen tuolla tavalla, käänty ja suhautti hutipäähän.
Me jatkettiin kisaomaisesti maaliin ja Qra jäi hyvin mun tykö ekax ja näytti ok:lta, mutta sen siunaamassa silmänräpäyksessä otti ja läx! Latas räyhäten vain massa olleiden kehänauhojen yli Toikkasen Heinin pennun "kimppuun". Ei siis tehnyt mitään - rähisi vaan. Ja mä huusin kun palosireeni! Koko Jäke varmaan kuuli! QRA PERKELE!! KÄY!! KÄY!! MAAHAN tai what ever! Koira lopetti, kävi maate ja mä raahasin sen niskasta takas kentälle remmin tykö. Mä olin niin adrenaliiniryöpyissäni, että en edes tajunnu mitä teen ja missä teen! Vasta jälkikäteen juolahti mieleen, että saankohan tuomarilta palautetta...

Toka rata oli pääosin hyvää myös, mutta yhessä kodassa jäin kuin eno veneestä ja Qra latas yhen hypyn erittäin huosti kaataen koko siivekkeen, kun lakeutu väärään suuntaan. Mä uskon, että se yritti mun myöhäsen signaalin (valssin) vuoksi korjata menoaan ja ei siihen pystynyt. Muutoin hyvä rata!
Maaliintulo oli todella nätti! Käskytin vikan esteen jälkeen asiallisesti "maahan" ja koira teki työtä käskettyä.

Mun silmään se tuntuu olevan todella rauhallinen koira, mutta on päässyt oppimaan tällaisen sairaan tavan. Ja Hannamari kun pelkää sen tapahtuvan, niin antaa koiralle signaalia kokoajan.. Hyvä esimerkki oli kun Hannamari oli kisapaikalla Kinkun kanssa, ohikulkevat koirat sai sen säpsähtämäään ja kiristämään Kinkun narua... vaikka se koira on ihan iisisti kokoajan... Kumpa Hannamarille löytyis luotto Qraa kohtaan ja he pääsisivät eroon tuosta kierteestä!

Qran kanssa kisatessa on päätään nostanut juttu mistä en tykkää - ohjauskuvioiden pähkäily! Vie valtaisasti energiaa, mutta meidän kohdalla se on täysin sitä kun mä en tunne koiraa lainkaan. =) Epävarmuutta! Ja Qralla on muutama "outo" juttu, missä toimii niin erilailla kuin olisi oletettavaa.  mm. lataa ihan sairaan pitkälle putkista ja jopa mutkaputkista flänkille.
Mutta kiitollinen siitä, että koiruli minun käsiini on ylipäätään luotettu.
SM:ssä sitten jatketaan sen kanssa. =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti