maanantai 29. maaliskuuta 2010

ATD:n kisat Purinalla pe 2.4, molemmat pojat

Neljä starttia siis Purinalla, 2 /koira. Illan vikoihin ratoihin olin ilmoittautunut, mitkä oli agirata ja hyppäri. Tuomarina Johanna Wüthrich. Kisat oli aivan sairaasti myöhässä. Siinä vaiheessa kun mentiin kisapaikalle piti olla mini kolmosten eka- A-rata meneillään, mutta menossa olikin medit. Toi A-rata mille en ollut ilmoittautunut oli ihan sairaan helpon näköinen, ihan ykkösluokan tasoa. Tsori ny vaan! No,ei noi kaks muutakaan hankalia ollut!

Lähtökohdat kisaamiselle ei ollut parhaat mahdolliset, kun koko päivän olin potenut vatsatautia ja lievää kuumeilua sekä kovaa päänsärkyä. Mutta, kisoihin oli mentävä. =) Onnex kestin ton ajan ja oli buranaa matkassa. Päivällä popsitut imocurit piti vatsan kurissa. Juosta jaksoin yllättävän hyvin, mutta seistä ei ois jaksanu ollenkaan. Odottelu kävi voimille.

Hugo starttasi molemmilla radoilla ennen Leeviä ja tuloksena 2 yliaikanollaa. Tavotteena oli päästä radat virheettä läpi ja hyllyputki poikki ja näin Hugolle ekat tulokset kolmosluokassa. Tavote saavutettiin.
Koira toimi ihan jees, pysy lähdössä, meni takaakiertoihin (näissä olin itse tarkkaakin tarkempi!).... =)
Kontakteilla ei vaan ole yhtä tomera kuin treeneissä, jää patsastelemaan A.lle ja puominki tulee loppuun hitaasti. Käännökset on laajoja Hugolla, joko en todellakaan osaa sille kertoa käännöksiä ja olen sikana myöhässä tai sit se ei oikeen reagoi ohjauksiin kybällä. Ja näiden laajojen kaarien takia hyppärilläkin tuli yliaikaa. Kerran olin myös pahasti koiran linjalla. Agiradalla tuohon vielä lisäksi patsastelut kontakteilla, mutta ei tullu niin pahasti yliaikaa kuin joskus esim: kakkosissa. =)

Leevi lähti loppupäässä ja oli aika fleku molempien ratojen alussa. Otin koiran halliin selvästi liian aikasin. No, su testataan toinen ääripää kun lähetään ekana. =) Onnex vauhti radoilla kasvoi edes HIUKAN ratojen edetessä. Tuloksena ekalta, eli agiradalta nolla, sijoitus 12 ja hyvä puomin alastulokontakti, kun muistin ite rytmittää. Hyppäriltä yliaikanolla +0,67. Etenemät molemmilla radoilla 3,49m/s. Videolta, kun kattelee tota meijän menoa (molemmat koirat), näyttää siltä että koirat ei etene rataa kokoajan määrätietoisesti vaan rytmi rikkoontuu kokoajan. Hetkittäin vauhtia on ja sit se taas loppuu ja koira joutuu taas lähteä kiihdyttämään, keräämään vauhtia kunnes taas hyytyy ja kyttää mua. Mä varmaan oon kokoajan jotenki niitten tiellä ja valitsen paskat ohjauskuviot. Niille sopimattomat. Homma ei oo sujuvaa. En tiiä mitä pitäs tehdä persjättöjä persjättöjen perään? Luotto ei riitä niitten tekemiseen sen suhteen et koirat ois tarpeex estehakuisia. Millä helvetillä mä saan hommasta sujuvampaa ja saisin tarjottua sulavat tiet niille. Ettei tarttis yhtään himmailla välillä. Yritetään sunnuntaina parantaa....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti