perjantai 12. lokakuuta 2012

VVV 11.10

Voihan vekkaamisen vaikeus! =)
Miten niin joku olis mulle joskus sanonut, että seisoskelen ihmistolppana, MITEN NIIN!??! No voi v***u joka ikinen kouluttaja viimesen 2? vuoden aikana! =)
Koskakohan mä tajuisin? No nyt?!! Vinkit oli ainakin hyvät!! Kädet toimii, kun ropellit (näkee videolta hyvin!) vekkauksessa vaikka pitäs pitää ns. puntissa kii, mutta nyt ton kommentin jälkeen mä muistan ton.. puntista kii!! Ja käsi alhaalla! =) Ja voi muutes lähtee läheltä estettä liikkeelle vekaten ns. paikaltaan, ohjaaja siis -ei vaikuttanut tippaakaan Inton 2 esteen lähestymisvauhtiin ts. mun luo tuloon.

Valitsin taas tänään ohjaukset mitkä on meille (lue: mulle!) vaikeita vekit ja vedot.

Vetoihin Into ei myöskään tullut tänään, ei auttanut vaikka kuinka olis huutanut. Tohonkin tuli hyvät vinkit -> käsi alhana liki puntista kii meininki ja älä ohjaa esteelle minne haluat koiran, liikaa ajatusta siellä -> haluat ensin ohi! =)

Puomin kontaktit hätäset... =( En ollu määrätietoinen ja skarppi!

Kepitteli alun hössötyksen jälkeen hyvin, Janita kehu!
Haastavat sis.menot sekä kepit loppu LÄHELLE seinää.


Janita myös sanoi, että kyllä tällä tekemisellä pitäs nollia tulla ja sitähän mä oon sanonut itekkin ja ton kuuleminen ei nyt ehkä ollut se paras juttu tässä tilanteessa! Kun niitä nollia EI TUU! Sano myös, että molemmilla menee varmaan kisoissa liian kovaa!

Puhuttiin sit myös et kun yksin treenatessa on rauhallisin ja parhaimillaan, niin kisoihin täytyy saada siirrettyä se -jatkossa kokeilen ajatella radalle mennessäni, että oon yksin treenamassa. =)

Sit Janita vahvisti myös mun ajatuksia siitä (en muista oonko jossain kirjotuksessani siitä jo maininnutkin), että teen ton koiran kanssa tietyissä paikoissa liikaa, vähemmälläkin pääsee ja ne kohdat täytyy oppia tunnistamaan! Esim: allaolevan kuvan kohdassa koiran saa puomin jälkeiselle hypylle ilman mitään puolivalsseja tai pakkovalssin tapaisia ohjauksia vaan voi ohjata ns. etuperin vastasta käyttäen, koska puomilta (kontakteilta) koira katsoo AINA ohjaaja ja on näinollen jo tulossa kohden sitä!


KOOSTE

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti