sunnuntai 4. joulukuuta 2016

Treenit 2.12

Väsytti niin perkuleesti treeneihin ajaessa että! Mä yleensä otan perjantaisin pikku päikkärit just siksi että olisin paremmassa vireessä treenissä ja ajaminenkin sinne ja himaan olisi turvallisempaa. Mutta nyt oli pakko töiden jälkeen siivota ja touhuta - se kostatui.

Olin töttöröö vielä alkaessani tutustumaan rataan. =) Kakkosella ajatelin tehdä niiston, kun Juha tokaisi "Taija, se este suoritetaan toiselta puolelta".

Treenin läpikulku oli jokseenkin yllättävä itsellekin. Mä en ensinnäkään tätänykyä ole lainkaan skarpeimmillani (missään tilanteessa..treeneiss, arjessa missä vaan) - tulee ihan ihme koiran hukkauksia..yksin jättöjä. En ole enään normi huolellinen itseni ja se tulee jotenkin silleen vahingossa. En oo löysä tieten tahtoen, vaan jotenkin tuntuu kun ei olisi kaikki muumit aina laaksossa paikalla.

Alussa sain koiran jo puomista ohi, kun en ottanut sitä kunnolla matkaan. Ja yllättävää Himoltakin, että ei ottanut suoraan nenän edessään olevaa seuraavaa estettä. Eikun uudestaan alusta.. Sit alko keinu ongelma, lähti sieltä omin nokkineen jos jonkin kerran! Juha ei tykännyt kun nillitin asiasta... Mut mun kriteerit on mun kriteerit ja Himo kestää palautteen annon.

Kepeille menossa ei ollut mitään ongelmaa - monella viikon mittaan kuulemma ollut.

Keppien jälkeinen setti meni kans muistaakseni aika hyvin - ei pahempia lentoja, mutta A:n jälkeen tein just sen mitä rataantutuessa jo tiedostin - peitin tyystin näkyvyyden A.n jälkeisen hypyn takaakiertoon. Kielto ja koira luki viereiselle hypylle poikkariksi. Homma korjaantu heti oman kulkulinjan korjauksella.

Mut seuraava kohta oli taas yllätyksiä täynnä! Himo ei lukenut ollenkaan A.n alla olevaa putkea vaan flänkkäsi johku hevon perseeseen siitä ohi, kiertäen koko A.n mun perään. Toki mä vaan höökäsin sinne muurille jarruttamaan ja paniikissa pois sen putken ulostulon edestä. Tää toistu monta kertaa! Sit kun mä jouduin jäädä oikeen varmistaa putkeen menon, en kerennyt sinne muurille.
Lukuisten toistojen jälkeen saatiin homma onnistumaan ihan täydellisestikin! =) Oma maltti kohillaan, tarkkaa ohjausta ja upee jarrutus koiralta muurille = hyvä käännös! Nää kun vaan ei tuu ihan ykkösellä saatikka kisoissa. Sit lopussa ei ollu mitään ongelmaa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti