sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

VAIKEETA! 1.6

Mun työkalupakista puuttuu eväät opettaa koira hidastamaan agilityssä / kokoamaan itseään hypyille! Ts. tänään siis taas painimme kääntymisasian parissa... tehtiin ihminuolta - ihan sitä perussettiä. Koira istumaan yhden hypyn taa ja siitä palkkaus pysähtymisestä sen riman taa jne... Oli todella vaikeeta Himolle! Näki, että katseella haki paikkaa mistä pääsee suorittamaan esteen ja musta ohi, eikä meinannut syödä käsissäni olevaa namia ollenkaan. Kerran, kun vähän pidemmältä estettä lähestykin latasi todella ronskisti läpi. Sit teki myös sitä, että nappasi namin ja sit ronskisti läpi..sitte teimmekin niin, että namin oton jälkeen sitä estettä ei suoritettu ollenkaan. Himon on todella vaikea olla suorittamatta esteitä ylipäätän, kun niiden läheisyydessä ollaan.

Sit treenattiin niitä (ketun) valsseja.. latoo niissäkin ihan surutta läpi kääntymättä. Plaah! Palkkailin sitten esteen eteen ns. kielloista jokusia kertoja ja autto ehkä hetkellisesti vähän. Oli myös verkot käytössä ohjaamassa hyppyä, mutta en usko että niillä oppii mitään. Se on saatava tajuamaan, että on pakko hidastaa / koota itseään, jotta saa hypyn aikaikseksi millä kääntyy. Haastavaa! Musta tuntuu että mulla ei oo työkaluja... Ei oo tarvinnu opettaa koira hidastelemaan!! =)

Me nyt niin jyystetään tovi (koko kesä!) liki vauhdittomia käännöksiä, jotta pääsen palkkaamaan oikisista asioista ja tota ihmisnuolta sekä noita esteiden ottamattomuuksia, eli käteen tullaan ja siinä pysytään jos kuski näin haluaa ja ne esteet unohdetaan! Leikkausten ja kontaktien treeniä unohtamatta! Suuremmat kokonaisuudet saapi olla! Juhan treenit on niiden osalta toinen juttu, jos sikseen menee, mutta niitäkin on vissiin enään 3 kertaa jäljellä.

Perkele, sanon minä! Mulle pistetään haastetta! - ei helpolla päästä tuo elukka ei! =)

Niin ja siis koira pystyy kyllä kääntymään, sen on osoittanut ja osoitti tänäänkin. Ei vaan malta tehdä sitä! Mä otan nyt myös sellasen ehdottomuuden käyttöön, että esteeltä seuraavalle ei pääse roiskimalla, vain tekemällä mulle kelpaavat käännökset! Koska palkkahan tolle koiralle se jatkaminen + seuraavan esteen suorittaminen ehdottomasti on!

Sit tuota tokohommaa yritän aktivoittaa kanssa...tänään ekaa kertaa ruutua Tuiren opastamana. Hyvin veti!
Ja se seuruuhomma on pakko saada kunnolla työnalle! Mä oon vaan siinä niin aikaansaamaton!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti