maanantai 1. huhtikuuta 2013

Löysäilyä 31.3

Hoh hoijaa tätä omaa tekemistä! Nyt sitten kostautui oikeestaan ekaa kertaa kisoissa tää ohjauksen rauhoittaminen mitä oon yrittänyt. Ajatuksena saada iteltä se hirveä agrekäskytys pois ja antaa koiran tehdä rauhassa töitä.

On menty jo tovi moodilla treenataan. Nollia on ehkä tullut, mutta mä oon löysä ja ei ehkä huvitakkaan koko homma... Ja aina vaan vaivaa se, että "oonistuneella" radallakaan ei saavuteta kuin se merkintä kisakirjaan. Tällä jaksolla kesäkuu 2012 -> niitä merkintöjä on jo 20 kpl:tta.

Koira kyllä tasan tarkkaan antaa kaikkensa!! Mä teen todennäköisesti meille huonoja valintoja ja meillä ei ole varaan pieneenkään virheeseen radalla, yhteenkään töksähdykseen tai pidempään mutkaan ja oikeestaan ei niihin pysäytyskontakteihinkaan. Mua niin harmittaa ton koiran puolesta kun en osaa olla tyytyäinen. Into on todella taitava ja tekee tota hommaa täydellä sydämellä! Nyt tuli kyynelkin silmään, perkele! *sydän*

mm. Niinu viime valkussa sanoikin, että en lähde tarpeeksi rivakkaan ohjauksista liikkeelle ja huomaan sitä itsekin. Kiljahtelen ja höpötän mennessäni. =#
Tänään sitten kisoissa kosahti sen takia! Huomasin itsekin heti radalla, että hitto mitä lönköttelyä ja hyvä kun Marjokin sanoi heti radan jälkeen että MITÄ, ei Taijalle käy tollasia kisoissa! =) Mä en siis vaan juossu yhdessä kohdissa niinkuin olis tarvinnut ja en saanut koiraa takaakiertoon, lukittui esteeseen editse ja siinähän ei sit auta enään mitkään myöhäset jalkablokkaukset mitä kyllä yritin. =) Muuri syötti kyllä suoraan esteen etupuolelle, mutta meikämamma vaan jolkottelee... Sviddu! Jatkoin tosta kyllä rataa ja seuraava este oli heti A, jonka tuli nätisti läpi. Eikun uusiksi ja no, ehkä vähän parempi. Sit pois ja puomi sopivasti siinä matkalla joka otettiin. Sen teki hyvin! Huvittavaa oli, että radan vika este jäi mun oikealle puolelle selän taa, kun juoksin maaliin ja Into siis mun seläntakana pidemmällä kun jäi hetkeksi puomille. Into ei juossutkaan suoraan mun perään radalta pois vaan suuntasi oikealle mun seläntakana nappaamaan sen vikan esteen vielä. Tämän siis näin vasta videolta. Miten niin estehakuinen koira?! Palkkaa itse itseään esteillä?! =)

Seuraavalle radalle oli pakko tehdä asennekorjausta itselle! Manailin Marjollekin, että kun on niin löysä fiilis... Piiitkäään piiiitkääään aikaan en oo puristellu itseäni korvista ennen radalle menoa, mutta nyt oli pakko. Hyvällä boostilla mentiin rata. MUTTA: mä paska-aivo löysäillessäni rataatutustumisessakin jo näköjään en ollut edes katsonut kahden tai no tarkemmin kolmen vikan esteen linjaa maaliin ja se meinas kostautua vikan esteen ohituksena. On tää perkele, jos tätä hommaa tehdään ni sitte tehdään kunnolla tai ei ollenkaan!! Se on mun motto elämässä muutenkin!! Jos ei viitti tehdä kunnolla jotain niin sit on paras olla tekemättä ollenkaan!! Oli kyse mistä tahansa!!

Rata sujui muutamaa kohtaa lukuunottamatta ihan jees. Ja hei, mä juoksin!! Aika lopussa yks päällejuoksukohta! =)
Kepeille vienti oli iteltä paska, en liikkunut ja lopun valssihomma kun tultiin putkesta ulos, koiran liike töksähtää ja näihin meillä ei ole varaa. Oliskohan se tarttenu viiä sylkkärillä? =) Niin ja alussa mietin kakkoselle ihminuoli-persjättöä, mutta pohdin kerkeenkö ohjaamaan nelosta kunnolla. Kyllä kait jo lähtee ohjauksista liikkelle ajoissa eli luottas koiraan. Nyt tossa sivuirrotuksessa oli se riski, mikä itseasiassa tapahtukin, että koira vetää kakkosen pitkäksi jä näin linja neloselle huononee totaalisesti. Silloin koiran linja oli suoraan nelosen väärälle puolelle.

Radassa kivaa oli kun puomilla sai jättäytyä taakse, se me osataan! =) A.n kontakti oli taas paska!

Oheessa nollaradan video.
Huonosti vaan näkyy, kun kysessä on Hyvinkään halli. =)

Sijoitus tais olla jotain 7/31 tai 32. Huoh! Tässä alkaa jo pohtimaan, että annanko kisattavaksi jollekin muulle pätevämmälle. Luonne ei vaan taidan antaa itellä periksi sille... =)

Reenaamattomuus / säännöllinen kurinalainen treenaamattomuus kostautuu nyt! Mun pitää saada tähän hommaan jotain uutta puhtia. Opetusta, jolla on selkeät päämäät viedä meitä eteenpäin! Keihittää meidän puutteita eikä vaan treeniä jotain. En tiiä kenet saisi palkattua pestiin?! Sekä aktiivista treeniseuraa, kun Minnakaan ei enään oikeen treenaa. Kauheesti ei olla oltu edes yhteyksissäkään..

Anyone? Mailia vaan tulemaan! =D Niin treeniseurat kun koutsit! =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti