maanantai 13. maaliskuuta 2017

Roolit vaihtui! 12.3

Mulla oli Janitan yksäriaika jonne piti tietty mennä Himon kanssa, mutta sen saikkuillessa pohdin josko menisinkin sitten Vireen kanssa...  No, tuumasta toimeen ja ajatus/uskomus oli, että tehdään jotain ihan perussettiä - opetetaan sille jotain pentuhommeleita. Mutta toisin kävi! =) "Pennusta" tulikin mun opettaja! Se oli ihan ilmiömäinen! Siis mihin suoritukseen se ylsi näillä aksatekemisillä mitä me ollaan tehty! =o Mut ei se määrä vaan laatu! =)

Ja noitten yungstereitten kanssa tehdessä kaikki on ohjaajalle niin armotonta - ne toimii niin 100% ohjauksen mukaisesti ns. agilitylakien mukaan, ei anna armoa missään. Kun ei ole mitään ns. yhteistyötä - koiralla ei ole mitää oletusarvoa mistään. Se ei ole oppinut arvaamaan mitä kartturi meinaa. =)

Musta tuntu, että mä en osaa mitään! =D Videolla on luonnollisesti vain onnistuneet kohdat ja kaikki tämä olisi ollut mahdollista koiran puolesta saada onnistumaan jo aina ekalla kerralla, jos vaan mä oisin tehnyt oikein!  Nyt toistoja tuli luvattoman paljon kun mä olin ihan käsi!  Nuoren koiran kanssa tehdessä on aina se luottamuspula hommaan - ja kun ei sais olla - pitäs ohjata niinkuin aikuista ja osaavaa koiraa! Mutta minkäs sille mahdat mitä aivot suoltaa!

Mä oon ihan äimän käkenä tosta miten meillä meni! Huikee Vire! =o

Ihan vielä en kuitenkaan aio tämän kaltaisiin treeneihin siirtyä. On vielä perusjuttuja jotka opetellaan. Mm. valsseihin tulo! Janitalta sain taas roppakaupalla ajateltavaa! Huikee kouluttaja - ikinä sieltä ei tarvii tyhjin käsin lähteä! Toi asioiden teoreettisuus vaan puree muhun!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti