lauantai 20. kesäkuuta 2015

Aina pitää sattua! 18.6

Juhan treenien ratapiirroksen kun näin tuli ihan apuva-fiilis. Pikkusen vääntöä paikkapaikoin ja senhän tietää, että meillä menee vääntämiseksi! Lentoradat kun on kohillaan aina!

Mä menin ekana ja porukkaa oli poissa taas, että saatin kyllä treenata ruhtinallisesti. Helvetillinen vesisade teki sen, että nykyiset rutiinit ennen tekemistä jäi tekemättä ja sekös näkyi heti koiran vireessä. Päivän opetus nro 1: oli keli mikä tahansa varustaudu oikein jotta voit toimia koiran  vaatimalla tavalla, oikein!

Alkuun kaameeta huutoa ja tulipa heti radan alussa A.n läpikin! Perkele ja onneksi kuitenkin treeneissä! Muistuttelukuuri taas paikallaan! Käytävä tekees ennen karsintoja!

Sit veti kerran niin lahjakkaasti taas siivekkettä päin ja sen kanssa vielä kuperkeikan.. Mä pistin vaan kädet silmille ja kävelin vähänmatkaa pois... Koira ei ontunut tms niin jatkettiin hetkenperästä treeniä. Koira oli kummasti kuuliaisempi (ainakin alkuun), mutta mua kalvo homma mielessä niin paljon, että aloin tekemään rataakin ihan huti järjestyksessä. Onneksi meillä on taas osteopaattikeikka maanantaina!!!!

Sen jälkeen totesin ääneen, että jos olen päättänyt kerran tuonkin jälkeen treenata niin sit treenattaan ns. normisti ja kunnolla tai ei ollenkaan!

Homma lähti sujumaan paremmalla draivilla. Omat hommansa pitkin rataa mitä en ollut huomioinut ja Juhalla taas ihan eri valinnat (siis ne toimivat) moneen kohtaa kuin mulla.

Loppuajasta Juhan puheista kuvastu jo että tää oli tässä... =) Kysyin että onko meillä vielä aikaa? Mä haluaisin kokeilla mihin siivet kantaa - oli sellanen fiilis kaiken paskan jälkeen. Juha totesi, että koko rata sitten ja kunnon asenteella jos kerran kokeillaan! Ei mitään kuin kauas siivet kantaa..

Onneksi sain kokeilla nollarataa loppuun! Se tehtiin ja se paikkasi monta pahanmielen aiheuttajaa tältä päivältä! Pitkäx meni moni kaarros ja näky koira sladdailevankin, mutta ...

Video.

Treenaisin myös Nikkisen Minnan Hirolla (kokkeri).. Ihan hauska tapaus, joskin todella kiinni Minnassa. Ei oikeen tahtonut satkulla tehdä mun kanssa - joka hiukan kiristeli varsnkin alkuun mun hermoja. =). Jännä suorittaja tyyppi... Välillä sitä on napattava korvasta kiinni ja pysäytettävä sen touhu/kohellus ja katkastava toiminnat. Sit hän taas tekee hetken keskittyneesti ja ihan hyvinkin hommia. Pakenee mun mielestä tilanteista ns. suorittamalla ja suoritamalla... Koiran tekinisessä osaamisessa on myös vielä kovasti puutteita: kepit, putki/kontakti erottelu, estehakuisuus paikkapaikoin, rengas jne..

Videota =D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti