torstai 27. syyskuuta 2012

Todellisuus iski taas! 26.9

Niinun treenissä Univetilla ja ihan hyvillä mielin menin, toista oli pois lähtö. =)
Rata oli haastava ja sanoinkin Niinulle siinä ekan esteen takana, että mitä sä oot näin paljon takaakiertoja laittanu... =D ja että niitähän meijän kyllä täytyy juuri treeniä ja sen toden totta todisti treenikin! Hinkattiin sitten valtaosa ajasta 4 ekaa estettä!! Enpä muista koska.....


Alku oli kuvion mukainen ja neloselle koiran takaakiertoon saaminen OIKEIN ja KUNNOLLA, OIKEAOPPISESTI oli ihan vitun vaikeeta!!! Positiivista tässä on se että aukesi hiukan itelle tuo rytmityshomma noissa... =) Mä tuppaan vaan tällä hetkellä juoksemaan ja juoksemaan ja juoksemaan ton koiran edellä sitä hullusti vedättäen ajattelematta sen kummemmin RYTMITYSTÄ, niin esim: ko. kohdassa olen sijoittunut ohjauksen tullessa aivan LIIAN PITKÄLLE. Sainhan mä sen toki suorittamaan esteen oikein mutta kun se ei ole oikein kuitenkaan! Persjättöä en olis sillä ohjauksella kerennyt 4 jälkeen tekemään. Sit kun lähettiin sitä yrittämään tuli hosu hosu hosu ja koira suoritti 4 väärältä puolelta ja MULLA MENI VATI TOTAALISESTI NURIN!! Eikä tietenkää koiralle!! vaan omalle paskalle tekemiselle! Siis mulla niin meni hermo itteeni! No sit jyystettiin ja jyystettiin kohtaa.... paranihan se mutta joo nyt tolla kerralla...seuraavan kerran kun on edessä joku tuollainen kohta niin kosahtaa taas. Mutta josko tota rytmitystä nyt alkais tajuumaan ja miettimään!????

Jatkettiin tosta vielä esteelle 9 saakka joka oli kepit ja siinä taas paskaa ohjausta -pysähdyn päästämään koiraa kepeille. Niin pinttynyt tapa! Tehtiin vielä kunnolla keppejä kohti liikkuen homma ja parempi. Koskakohan noita alkais sisäistämään??

Sit armosta Niinu varmaan anto vielä kokeilla yhtä kohtaa radasta. =) esteet 21 - 25.
24 halusin ehdottomasti tehdä peruskäännöksen ja se toimi ihan hiton hyvin mistä oon äärettömän yllättynyt ja häpi! Putkella 21 oma tekeminen olikin taas ihan kökköä...seisoin paikallaan rintamasuunta hutisuuntiin ja kaikkea muuta fuulaa.. oli kyllä taas niin maanpinnalle pudottavat treenit notta! =)

Mutta painotettakoon, että KOIRA VETI ÄÄRETTÖMÄN HYVIN ja SIKA HYVÄLLÄ VAUHDILLA, vikisten jopa meni. =) Ohjaajan syytä oli niiiin kaikki (yleensäkin joo), mutta tänään ennenkaikkea!

Toi rytmitys mun täytyy nyt todella Inton kanssa sisäistää!! Miettin kunnolla ja opetella tuntemaan että missä mä oon radoilla versus koiraan ja missä mun on hyvä = kuuluu olla... Koira kun on teknisesti taitava siihen on helpo ottaa etumatkaa ja kun eihän tuo mikään tykki ole niin etumatkasta voi olla haittaakin -> väärin ajotetut ohjaukset / väärä sijointi itellä... Pitää toki liikkua, mutta pitää osata rytmittääkin!!

Su kisoihin hyvillä? mielin... =D Olispa paljon takaakiertoja radoissa! Ja kepeille mä niin VIEN tota koiraa. =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti