maanantai 20. kesäkuuta 2016

Agi-SM 4. 2016

Eipä kovin suurin odotuksin näihin kisoihin lähdetty... =) Saariselän tapahtumat kun muistuttivat vahvasti siitä millaista vuoristorataa tämä laji on! Tavoitteita pitkin hampain asetin ja se oli se finaaliin pääsy, koska näin sen olevan realistista meidän kohdalla.

Meillä kävi Minnan kanssa ihan suunnaton munkki starttipaikkojen suhteen - samassa tutustumisryhmässä!!  Minna starttasi ryhmän ekana ja mä heti neljäntenä. Eli kimpassa päästiin matkaamaan sekä la et su!

Maksikisaajiahan oli se 281 loppujen lopuksi ja meillä kisakirjeessä merkattu tutustuminen rataan klo 12.00.

Lähettiin 10.00 Mäntsälästä ja perillä oltiin ennen yhtätoista, auto jäi pitkälle parkkiin. Kisoissa ei oltu mitenkään eritelty kisaajien tai turistien paikkoja.
Lähettiin superpitkälle lämpälle radan vilasun jälkeen... tuolla on niin hyvät lämppämahikset!  Tultiin lämpältä 20 vailla 12 aikomus suunnata lämppäesteille.... Mutta matkalla Minna hokas et meijän ryhmä numerot on jo tutustumassa - pikapikaa sekaan (koira jäi kehän kupeeseen ittekseen maate!) ja mä kysymään et kuin tää on mahdollista? Tustustuminen ja 30 min tauko. Täh?! 12.00 piti olla tutustuminen ja kisat alkaa siitä heti!  Lopputulema se et meil oli sikapitkä tutustuminen sitten ja kisat alko klo 12.00. =o Pienesti ihmettelen että SM kisoissa voi olla näin... mutta nou hätä nyt! Loppu hyvin kaikki hyvin!

Mua ei jännittänyt starttiviivalle lähtiessä yhtään. Puristelin hiukan itteäni korvasta ennen menoa ja kävin satkulla rataa läpi. =) Rata meni pääasiassa niinkuin suunnitelinkin. Ainut oli koiran paha rytmirikko kepeillä joka säikäytti! Maaliin tulleessa en tiennyt oliko nolla. Katsomosta Porvoon porukka onnitteli ja sieltä tuli tieto et oli nolla. Finaalissa oltaisiin mitä todennäköisemmin. Tossa vaiheessa kait sijalle 7,  mutta lopputulema kun se kisa loppu oli 13. Onnennumero 13! =) Sitten täytyy paljastaa kuin ajantasainen SM-kisaaja mä oon. =) En mä tiennyt / muistanut että se on kahden radan yhteistulos mikä ratkaisee lopputuleman.  Oisinko tikistänyt? En tiiä, mut hyvä näin. Ei tullu revittyä liikoja!

Yllättävän monen kohtaloksi se hypäri koitui. Tuli helvetisti rimoja alas ja vaikka ja mitä muuta.


Nollia ei tullut sitä 50 eli osa pääsi 5 tuloksella finaaliin.

Hypärin livestreami  kohdasta 3.58 löytyy.  Karsintahypäri Anna Silvanin kuvaamana.

Finaalin alkamisajasta ei ollut mitään tietoa moneen aikaan. Vähäniityn Sarin kanssa sitä sitten selviteltiinenemmänkin ja toitotettiin että ei voi olla niin häilyvä kuin ilmoitettiin... josku 15.15.30 välillä... Haloo ! Mistä vitusta tietää miten lämppää koiran. =) Sit ilmottivat lopulta että 15.45 muistaakseni.

Mä kävin vähän käpöömässä koiran kanssa ja sit kattomaan rata, tutustuminen ja takas käpöömään.
Mua ei jännittänyt missään vaiheessa vaikka näin radan alun keppihässäkän. Minnan kanssa puhuttiin että Himo ja mä tarvitaan finaaliin rata jossa on keppihaastetta ja koiralta vaaditaan itsenäiset kontaktit ja nämä me saatiin. Meidän vahvuudet! Mul oli jotenkin louto uotto hommaan ja kun lopputulemalla ei ollut mitään väliä. Kaikki tai ei mitään tyylillä radalle lähdettäisiin! Mitään varmistelematta! Mä olin jo saavuttanut tavoitteeni ja oltiin oman itsemme voittajia. =) Ei eka rata ollut 100% onnistunut, mutta me tehtiin se niin hyvin kuin siinä hetkessä pystyttiin.

Tutustumisessa keppihomma ei huolettanut! Jos koira otti niistosta yhtään kaarrosta ulos se ei nähnyt pituudelle lähtiessään muuta kuin kepit! Jengi teki kohdasta itellensä kauheen mörön ja sillä sössivät homman!  Nähtiin jos jonkinlaista vientiä. Mua huoletti radassa ainoastaan kohta kun tultiin siitä lopun putkesta pihalle. Mul ei ollut hajuakaan mihin kerkeen ja mä pelkään ihan sikana yhteentörmäystä koiran kanssa. Ja ko. kohdassa sitten radalla vähän hapuilin - kerkesin liian pitkälle ja koira hakeutu putkesta mun selän taa. Muuten rata oli nappisuoritus meiltä. Ennen meitä ei yksikään koirakko ollut tehnyt nollaa.. Yleisö eli joka hetkessä hulluna mukana! Jännäsi! Huusi mulle kato koiraa kato koiraa jne jne.. Huikee tunnelma! Mä vedin niin äärirajoilla kuin pystyin! =) Pienestä hapuilusta huolimatta nollilla maaliin ja yleisö reipes! =) Ja mä dyykasin maahan polvilleni - tiiä mistä tuli mut TUNNE OLI HUIKEA!!!! Ei pysty sanoin kuvailla! Kattokaa videoista! Huh huh! Kyynel tuli silmään kun tänä aamuna livestreamin lähetystä aloin kattelemaan. =) Hitto mikä tunnelma! Ja Annan videossa mukana elää kasvattaja Heidi.. hän niin rukoili herraa varjemaan. =) Luonnollisesti Himo otti kärkipaikan ekana nollan tehneenä, mutta 50 koirakosta kaiken kaikkiaan nolla teki 4 koirakkoa. Himo oli finaaliradan kolmas, mutta vaikka Tuulia oli Pirtun kanssa himpun hitaampi menivät ne kolmanneksi yhteistulokssa hypärin nopeemman ajan vuoksi.

Himo näin ollen SM 4. 2016!  

Veemäisin sijoitus, kun kilpailemisesta puhutaan, mutta mua ei harmita pisaraakaan!! Vaikka oli niiiiiin pienestä se pronssi kiinni! Ilman sitä keinua edeltävää haparointia... =)
Mä oon niin tyytyväinen meidän menemiseen! Ei oo sanoja kertomaan sitä tunnetta. Koira toimi loistavasti!! Täydellisesti!! Se ei oo mikään rimavarmin koira ja nyt ei kummallakaan radalla pettänyt ja rimat oli 65 cm. Muutenkin se käytös oli niin asiallista kisapaikalla - se ei yhtään hötkyillyt siellä! Mitä lie tapahtunut?!

Tää on meille jo saavutus! Ekat Himon SM:t (viimekin vuonna oli oikeus osallistua, mutta en Ouluun lähtenyt) ja koira on vähän päälle kolme vee! Positiivista on myös se ,että jäi parannettavaa = tietää että mahis on korkeempiinkin sijoitusiin (okei ajallisesti aatellen moni hyvis putosi virheiden vuoksi, mutta tässä kohden me oltiin niitä parempia!).

Olen myös tässä viimeaikoina pohtinut, että jostain pitäs tulla singnaalia siitä ,että meissä on potentiaalia. Jotain mikä loisi minuun uskoa tulevaan - eiköhän tämä riittäne todisteeksi. =)





Finaalin livestreami  kohta 1,31,40. Finaalirata niinikään Annan kuvaamana!
Finaalirata vielä kolmannesta näkövinkkelistä Esan ja Outin kuvaamana.












Tästä alaspäin kuvat Anne Lind











Sirpa Saaren kuvat:















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti