torstai 18. toukokuuta 2017

Toko 2/3 18.5

Toinen visiitti Oilin luona, ja vaikka otsikossa lukee toko kyse ei nyt varsinaisesti ole siitä. Meidän kohdalla puhutaan ihan omistajan ja koiran välisestä yhteistyön löytymisestä. Saada koira heräämään omistajalleen, kunnioittamaan sitä, tekemään sile duunia..

On siis vähän tutkiskeltu Vireen sielunmaailmaa yms. Erilainen, jokseenkin hankalakin yksilö. Se tekee mun kanssa asioita mitkä sitä itseään miellyttää..palkitsee... on tarpeeksi arvokkaita sen näkövinkkelistä. Ja jos homma ei ole tarpeeksi virikkeellistä = mieltä kiihdyttävää, se hakee ne kiihdyttävät asiat jostain. Kyttäämällä kaikkea liikkuvaa, reagoimalla kaikkiin ääniin... Haluaa paeta siihen omaan kiihkeyskuplaansa, jossa on niin sairaan siistiä. Tähän ei auta sen kanssa taistelu tai houkuttelu. Se elämän täytyy olla hyvin mustavalkoista joko tai! Ei vaihtoehtoja!

Ollaan edetty viime kerralla keskustelluissa asioissa, kotona! Ei todellakaan näkynyt tuolla. Otti jopa multa hatkat karatakseen hallin toisessa päässä olevalle aksakentälle, missä ei ole ikimaailmassa edes käynyt. Voitte vaan pohtia menikö mulla hermo vai ei?!

Taas keskusteltiin Oilin kanssa enemmän kuin mitä tehtiin ja mulle se on enemmän kuin ok! Haluun vaan muutosta tähän tilanteeseen! Oili sanoi tavanneensa kaksi koiraa jolle ei sovi tarjoamisen kanssa kouluttaminen ja mä en tiiä onko Vire niistä toinen vaiko kolmas yksilö, mutta tältä koiralta kielsi tarjoomistreenit. Koska se ei tee töitä siinä mulle vaan itselleen! Ainut mitä saa tarjota on kontakti ja sivulle tulo!
Samoin jos laitan sen maahan johonkin, mun ei tarvii sitä palkkailla tai sen koomin kovin kehua. Koska se alkaa vaan heti vaatimaan sitä enemmän ja enemmän... ja kun mitään ei tapahdu vinkuu.. tästäkään en kiellä. Tätänykyä vaan tehdään niinkuin sanon, maa on maa ja siellä pysytään niin kauan kunnes toisin sanotaan. Himollahan kaikki on aina mennyt näin. Ja mä siis niin todellakin tiedän aiheuttaneeni kaiken tämän itse, mutta halusin olla vähemmän natsi kuin Himolle. Haluisin edelleen, mutta en kai vain voi..

Asiat mitä tehtiin oli, että mä kävelin nami kädessä ympäri halliaja aina kun tuli vierelle sai namin ja kehun. Tää meni suht ok. Sit toinen versio, että mä kävelin narupallolelu kädessä ympäri hallia ja Vire ei saanut alkaa repimään sitä kuin luvalla = palkattuna katsekontaktista minuun. Tää ei ollutkaan sit enää helppoo - jos ei saanut lelua halutessaan paineli omille teilleen ja alkoi regoida häriöihin. Tätä pitäs ny reeniä eri paikoissa ja amoin sivulle tuloa/seuruuta pienen häiriön paikoissa. Siirtyen sisältä takapihalle, takapihalta etupihalle ja sieltä jalkakäytävälle jne jne... Kunnes osaa sen suuremmissakin häiriöissä.

Oon mäki tavan koiraomistaja / kouluttaja! Nyt tainnu käydä niin, että suutarin lapsella ei oo kenkiä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti