perjantai 5. toukokuuta 2017

Fyssaria ja tokoa 4.5

Tänään piipahdettiin koirien kanssa Lahdessa. Himo kävi Riinan käsittelyssä ja Virpsukka Huotarin Oilin tokotunnilla.
Himon sain luvan aloittaa hyppytekniikkatreenit, näillä siis tutustutetaan kroppaa taas hyppäämiseen ja altistetaan pienissä määrin sen tuomalle rasitukselle. Kyselin myös Riinalta aksan eri juttujen  rasittavuutta hauisjänteelle ja valitettava vastaus oli, että ei aksassa sellaista osa-aluetta ole joka sitä ei kuormittaisi.
Mutta siis Himo ei reagoinut venytyksiin! Ranka oli todella joustavassa kunnossa! Jotain pientä jäykkyyttä oli käsitellessä vasemman jalan jänteen aluetta, sekä kyynärää ja rannetta.


Ja sitten Vireen tokoon. =) Eka kerta meni sitten ihan jutteluksi Oilin kanssa. Kerroin "ongelmamme" ja hän pyysi näyttämään jotain.. otin sivulle tulon ja hiukan seuruun yrittelyä ja homma selvä. Hän pääsi heti jyvälle. =) Josta seurasi valtaisa keskusteluryöppy! Ja mun pitäs muistaa kaikki neuvot, analyysit ja kommentit! =)
Homman ydin on se,että Vire on todella kiihtyväinen koira, moottoria on mutta nyt suuntaa kaiken vimmansa ulkoisten tekijöiden seuraamiseen on todella häiriöherkkä. Utelias kaikelle näkemälleen tai kuulemalleen. Kiihtyy näistä vaan lisää, ei tee lainkaan mulle töitä - meidän kontakti katoaa! Mä olen komentanut asioista, mutta saamatta vastetta ja sit pitää vaan kertoo kovemmin ja kovemmin.. Ja kun en tuolla ole saanut tulosta aikaiseksi olen sortunut houkutteluun, eli lisännyt palkkion arvoa. Okei kun et ota namia ni lelu sitten, ai tää lelu ei kelpaa no se superpalkka pallo sitten. Se = pallo riittää korvaamaan ulkoisten asioiden kyttäyksen tuoman ilon, mutta pitää koiran samassa viretilassa. Joka on sille siisti juttu. Mutta paskat välittää mun kanssa duunailusta. Pallolle vain tekee.
Lääkkeksi kaikkeen tuli kuripalautus. =)  Mä en oo ikinä oikeen ymmärtänytkään versiota et jos koira räyhää ja meuhkaa se saa alkaa purkamaan itteensä leluun tms ulkona... sen huomio siirretään muuhun! Minusta se on vahviste sille, palkkio toiminnasta. Ei on ei, jos omistaja kieltää tekemään jotain! Jos ei menee perille ja koira luopuu toiminnastaan, siitä pitää seurata palkkio.

Läksyt:

Kylille pälyilemään niin kauaksi aikaa jotta kyllääntyy.. rauhottuisi  ja päästään kehumaan.
Mun arvon nostattamista myös, joka paikassa. Kun on mulle läsnä seuraa kivaa.
Sivulla tulossa EI pälyillä mitään ja tästä oikeesti kielletään jos näin tekee. Ei houkutella! Palkkiota  (pientä) vasta omatoimisen korjauksen jälkeen.
Kotosalla opetellaan sivulle tulon tarjoomista. Oili ei kauheasti kuulemma tarjoomisen kautta kouluttamista arvota, mutta nyt suositteli sitä Vireelle. Treenit pidetään todella todella lyhkäisinä, jotta ei vaan pääse lässähtämään.  Ja alkuun häiriön määrää lisäillään kotosalla. Mä uskon että sisällä tää meneekin jo koska himassa toi on ihan eri koira. Mut ei tarvii mennä kun takapihalle ulos ni se riittää.
On se hassun hauska koira, vieny mua kuin pässiä narussa. Kotona niin hempeä ja humoristinen, mutta onkin kovin viekas vesseli. Mä oon sanonu että Himo on ollu vaikea koira, mutta paskan lati. Nyt on astetta haasteellisempi käsissä. Mutta toisaalta peilistä löytyy syypää - Himolla oli aika natsikuri pennusta saakka ja nyt hän on unelmakoira, Vire on saanut elää kuin pelossa.. niin makaa kuin petaa... Olis tarvinnut olla aktiivisempi, määrätietoisempi ja jämptimpi. Mutta kun oma jaksamus on ollut mitä on. Turha rutista kun paskat on housussa, joten emme jää tulee makaamaan.. kääritään hihat ja aletaan hommiin. Tehdään muutos Virpsukan käytökseen! =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti