sunnuntai 27. marraskuuta 2016

En voi olla tyytyväinen.. 27.11

Ei vaan pysty! Vaikka 2 nollarataa kolmen suorittamisesta tehtiinkin. Keskimmäinen (hypäri) oli hyl.
Ekalla radalla mul oli lähtiessä ihan hyvä pössis, mutta jo 4 esteellä alko ns. perässähiihto. Mä olin kokoajan vähän myöhässä ja se oli semmosta räpiköintiä taas se meno. Jäi "vähän" huono fiilis tekemisestä. Tolla radalla ei kauheen pahoja lentämisen paikkoja tarjoutunut joten sijoitus oli 4.s. Toki Terezalle, johon nyt on hullua edes verrata kun on niin omaa luokkaansa, jäätiin kait rapiat 4 sekuntia! =)

Toka rata siis hyppäri, jonka 3 ekaa estettä meni hyvin. =) Sit 4:lle puolivalssia jolla koira kääntyikin yllättäen liikaa ja meinas tulla 5 ohi. Tökäsin sen sinne ja sit en enää kerennyt persjättöön mitä olin aatellut ja siinä samassa hötäkässä koira irtoskin yhteen putkeen - hyl. Jatkoin sitkeesti ja seuraava sössi tuli paikassa mikä kävi tutustuessa mielessä, että kun meen sinne 11-12 väliin valssaamaan niin este 12 on sylissä. Ja avo't näinhän siinä kävi. Mä jään niin kattomaan aina et mihin Himo lentää, niin mulla jää etenemisuunta havannoimatta. Tyyppilistä meille - tyypillinen virhe. Tutustuessa testasin toisellakin tapaa mut tohon päädyin.  Ton jälkeen kirmattiin sit pois.

Kolmatta rataa saatiin odottaa lähes tunti alkavaksi. 11.30 päästiin tutustumaan ja 12.10 alko kisa.
Siinä kerkes totaalisesti meikä lässähtää. Mut ihan hyvällä mielellä sit ite radalla lähdin... Radan aikana alko kyl selkeesti kyrsiä koiran H E L V E T I L L I N E N lentäminen ja flänkkääminen. Sitä toden totta tapahtui monien menetettyjen sekuntien edestä! =( Nollalla sijoitus 10. En tiiä montako sekkaa jäätiin kärjestä, mutta linee paljon. =(
5-6 väli veny ihan sairaaksi, 7-8 välissä kävi aika leveellä samoin 12-13 välissä sekä lopun lyhyestä suorasta putkesta latas silleen 7 metrin kaarrokselle mun jarrusta huolimatta! =( Voihan toki olla että mun ohjausvalinnat oli ihan pyllystä, mutta mielestäni vielä valitsin ne millä vähemmän latoo.

Mä huomaan jatkuvasti tuskastelevani tämä asian kanssa. =( Mä en vaan voi joka paikkaan mennä ohjaamaan niin, että suunnilleen taon nyrkillä päähän koiraa "jarruta saatana!" - ei vaan kerkee ohjamaan jokaista paikkaa noin - se kostautuu radan mittaan! Vituttaa kun noihin palaa aikaa ja sijoitukset vaan heikkenee..
Täytyy koira toimia pienemmälläkin kuin saatanallisella raivoomisella, jarruttelulla, "nyrkki päähän" meiningillä!

Mutta kuinka mä saan tuon toimimaan niin?! Kuinka mä saan sille vielä opetettua pienemmät käännökset? Mä en kertakaikkiaan tiedä ... =(

Harmittaa suunnattomasti.. oltas ihan varteenotettava pari tuolla radoilla menestyjiksi ilman näitä liitoja ja flänkkejä.. =( Tai näin mä ainakin asian nään - en tiiä onko harhaluuloja muiden mielestä.

Jos vaan jollakulla jotain ideoita on tuon koiran kouluttamiseen tuossa asiassa otan ilomielin vinkkejä vastaan.


Oheessa vikan radan tulokset ja linkki videoon. Minun ihanaksi yllätykseksi ihanainen Anni oli kuvannut radan ja tänään lähetti sen mulle. Tuli kuin tilauksesta - halusin nimittäin nähdä juuri tämän radan! Paskat ohjausvalinnat.. Kyllä noilla kaarroksilla jää helposti kärjestä se 5 sekkaa! 

Lisää ihania ihmisiä! KIITOS!! Marianne oli lueskellut blogia ja sen innoittamana alkanut video vertailuun / analysointiin. Oheessa hänen tuloksensa: 

1-4 väli 0,5 s Himo jäi Saylle. 
4-5 (eli puomista tullut etu) 0,83s. 
5-9 1s Himo jäi Saylle.
9-12 0,5s Himo jäi Saylle (juoksuA). 
12-15 0,37s Himo Saysta. 
15-16 0,33s Himo Saystä. 
16-20 0,86s Himo Saystä. (kaikki yhteensä 4.39s)
Olit itse eritellyt pari leveämpää kurvia eli 5-6 välin 0,8s. 7-8 välin menivät Sayn kanssa samaa vauhtia. 12-13 välissä ero Sayn hyväksi 0,1 s. Vikasta putkesta seuraavalle hypylle 0,6 s Say kovempaa.




Hiukan yllättävä tulos sinäänsä, että 5-9 välissä takkiin tuli vain 1 s. Kaarroshan oli valtava! Toisaalta vain 0,5 s jäänti 9-12 välissäkin on yllättävä, koska A matkalla! Jännä myös tuo, että 3 estevälillä lähes sama takkiintulo kuin kepeillä 1 estevälillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti