sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Sanat eivät riitä kertomaan... 30.11

kuinka hämilläni, ymmälläni ja pettynyt taas olen. Tiedä mitä ajatella... En edes keksinyt otsikkoa tälle blokkaukselle.

Kait mä vaan ansaitsen tän kaiken agilitypaskan ja kait mä sit joskus tajuan mikä tarkotus tällä kaikella on, niinkuin aiemminkin olen sanonut. Mutta kyllä tässä on tää motivaatio koetuksella aina vaan ja uudestaan. Kait sitä pitäs vaan keskittyä pelkästään treenaamiseen, mutta kun sitävartenhan sitä treenataan, että päästään kisoihin koittamaan taitoja... Kierre on valmis...

Iloisin ja luottavaisin mielin lähdin tänäänkin Vuokkosille kisamaan vailla jännitystä tai muutakaan, oikeesti! Olin vihdoin löytänyt tämän moodin ja saanut nyt pidettyä sitä kisaamaan mennessä tässä muutamat mennet kerrat. Ajatuksissa vain, että tänään vedetään hyvillä mielin ja riskillä. =) Kivaa vielä, kun oli pitkästä aikaa seuraakin mukana! Minna lähti nimittäin vähän sosiaalistamaan Hiroa.

Viikon treenitkin meni ihan "mallikkaasti" ja koira on ollut aksaa tehdessä ihan liekeissä ja onnellinen. Ja kyllä se tänääkin siltä tuntui halliin mentäessä. Repi remmiä ja riekkui.

Heti ekalla radalla iski nyrkki päin näköä! Koira ei liikkunut mihinkään, tuntu saakutin tahmaselta ja sain kannustaa sitä liikkumaan. =( Heti maaliin päästyä oli katottava video (onneksi oli kuvaaja matkassa!) mitä en yleensä harrasta, että miltä se meno oikeen näytti - kuinka koira hyppää jne.. Onko sillä kaikki kunnossa?!? Videolta en erottanut mitään normaalista poikeavaa. Mutta mieli oli maassa - TAAS kerran se kaikki ilo ja usko oli repästy multa pois... =(

En tässä käynyt tuloksia kattomassa, mutta rima siellä tuli ainakin lopussa alas kun koira ei lähe valsseihin ja siitä sit mun jalkoihin ja sithän mä olin jo tiellä ja vaikka ja mitä. Kait mä oon noissa valsseissani niin myöhässä, mutta kyllä voisin vähän koiraltakin armoa näissä ottaa. Tää on ihan normihommaa tää vähintään rima / rata alas nykyään. =( Noita femmatuloksia on viimeaikoina tehty ihan urakalla. MUTTA: kaiken huippu oli kun päivän päätteeksi kävin tuloksia kattomassa - Intolle tolla radalla YLIAIKAA!! Ei saatana päästy edes 3,6 etenemään! Ihan naru kaulaan ja ranteet auki fiilis! Onneksi kävin vasta päivän päätteksi kattomassa noi tulokset!

Toka rata hyppäri joka alko yhtä tahmeissa merkeissä! Sain siinä alussa huudella koiralle että "hopi hopi nyt" - hei oikeesti höpötin sille siellä radalla tolleen! Tämä rata kuitenkin nolla, mutta nippa nappa alle ihanneajan. HUOH!

Kolmanella radalla jatkuin tahmailu ja taas lopussa 1 rima alas. Jälleen valssikohdassa.. Mutta siinä olin tyystin myöhässä! Olis vaan pitänyt tehdä se vastakäännös (koska muuten olis mennyt vetämiseksi) ja seuraavalle leikkaus, mutta hyvä jossitella.. Ja mitä tolla väliä! Taidettiin just just päästä ihanneaikaan.. Into on viimeaikoina liikkunut kokoajan lähellä tai yli 4m/s vauhtia ja tänään päästiin just 3,5 etenemiin. Haloo! Missä vika?!

Mutsi oli antanut Intolle aamulla ruokaa JOSTA SAI HIUKAN PALAUTETTA ja Into on tällä hetkellä aivan liian lihavakin (laihdutus ollut käynnissä jo tovin!), mutta kun asuu siellä mutsilla niin se tuottaa tässä suhteessa HIUKAN ongelmia, kun se saatana ei usko mitä mä sille sanon! Ja puhuu mulle paskaa. Antaa sitä evästä enemmän kuin sanon! Sai tästäkin tänään HIUKAN palautetta! Mä todella toivon, että viesti meni vihdoin ja viimein perille!!!!!!!! *pahoja sanoja!*

Intolla on ONNEKSI tiistaina osteopaatti, niin siellä kuulen sitten oliko tänään kyse jostain fyysisestä vaivasta. Löytyykö sieltä selitystä tahamaisuuteen.. Toisaalta toivoisin sitä - on helpompi hyväksyä ja ymmärtää!

Esan radat oli taas huisin mukavia!! Oikeesti! Mä tykkään ihan sikana, ei mitään kikkuraisia, mutta silti omat haasteensa.

Oheessa video meidän kisoista. Onneksi ei näytä ihan niin kamalalta kuin tuntui (vaikka häpeän puna nousee poskille katsoessani noita valsseja!) ja positiivista tässä oli se, että vaikka koira oli niinkin tahmea kuin oli, niin mä pystyin mukautumaan tähän, menin silti koiran kanssa yhdessä ja pysyin rytmissä. Paitsi valssit.. Ne on nyt oikeesti otettava työn alle! Niin omalta kuin koirankin osalta!


Niin ja kontakit oli HUONOT ja taas hiipi kaikissa lähdöissä! =(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti