maanantai 17. tammikuuta 2011

Keppejä ja kisaa 16.1

Käväsin Inton kanssa hallilla puolen päivän aikaan tekemässä keppitreeniä, ennenkuin piti sitten koko poppoon voimin suunnata Lempäälään Leevin kanssa kisaamaan.
Inton kepittelyjen kanssa on veivaamista, se selkeesti tietää mitä niillä pitää tehdä mutta maltti ei riitä. Ei kertakaikkiaan! Onnistumisia tulee, mutta lukuisten yritysten kautta. Palkata sitä ei voi suoraan kepeistä, koska sitten taas alkaa se hösellys. Teinkin siis niin, että putki on keppien jälkeen ja onnistuneesta pujottelusta saa mennä sinne ja sitten tulee lelu. Toistoja tuli kepeille paljon tänään, mutta suurin osa sisäänmeno oikein ja juoksu loppuun. =) vaikea sanoa kuinka monta kertaa pujottelu onnistu. Verkko mulla oli alussa ja lopussa, välillä vissiin välissäkin....

Leevi siis kisa kaksi kisaa Lempäälässä, eka rata Anne Huittisen tuomaroima. Rata oli erittäin mielenkiintoinen ja harmittaa pirusti kun ei loppuun asti päästykkään. Hyllytettiin jo 4 esteen jälkeen ja sit koira tuli puomista 11 läpi moiskeesti, ei ollut tietoakaan "ota" hommeleista. =) Ja mulla tuli täysin sponttaani reakstio..palautun koiran puomille ja Anne huuteli sieltä saman tien tiukkana että ei treenta. Ei mun ollu tarkotuskaan, se vaan tuli!!! =)

Toinen rata oli Harrin ja aikasta haastellinen! Paljon hanskausta. No, me selvittiin muuten kunnialla paitsi kohtaan ennen keppejä hyllytettiin....



Mun piti tehdä ennen A.ta valssi..hypyn jälkeen, mutta koira ei tullut putkesta linjaa mitä olin aatellu ja valssi jäi tekemättä, A.lle tuli leikkaus. A:n jälk hypylle piti tehdä sylivekki, mut enhän mä kerenny niinkuin olin aatellu ja valssi valu sit taaksepäin ja koira sinne hypylle selän taa. Leikkauksen oisin halunnu kepeille tehdä, mutta se olis ollu liian jyrkkä Leeville ja pällejuoksua kepeille sekä renkaalle en uskaltanut tehdä. Olis tullu renkaalta jalkoihin!

Lempäälässä kaytiin sitten hyllyttämässä x 2, mutta koiral oli hyvä vauhti ja se on hyvä se! Muori vaan opettelee ohjaamaan....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti